Je to pritom len ďalšie vyberanie peňazí od malých a stredných podnikateľov, od tých, ktorí sa živia svojou prácou a existujú len vďaka svojej vlastnej šikovnosti. Pritom štát neustále deklaruje (a pán premiér sa tým veľmi rád chváli), koľko práve pre malých a stredných podnikateľov a živnostníkov táto vláda robí.
Zaujímavý je názor, že štát sa snaží aj týmto spôsobom zvýhodniť prepravu po železnici. Takže chce podporiť štátneho prepravu tovarov CARGO, ktorý vďaka svojej nekonkurencieschopnosti dostal v roku 2009 dotáciu na prežitie 166 mil. € (5 mld Sk.) z našich daní. Zhrnuté: podporíme nerentabilnú štátnu spoločnosť zlikvidovaním našich prepravcov.
2) platí sa za úseky a nie za skutočne prejdené kilometre tak, ako hovorí zákon
Čo k tomu dodať: samozrejme minister argumentuje tým, že delenie spoplatnených častí na také malé úseky nie je realizovateľné. Nie som odborník a nedokážem posúdiť, či je to technicky možné. Je však smutné, že pokiaľ sa niečo nedá spraviť spravodlivo, spraví sa to tak, že na to doplatí človek - v tomto prípade dopravca.
3) takáto forma protestu je prirodzená a jediná možnosť, keď minister nedovidí na obyčajných ľudí a rokuje s nimi arogantne bez záujmu riešiť ich problémy.
Čo sa týka tejto forme protestu, je samozrejmé, že sa nám to nemusí páčiť, najmä ak nás blokáda osobne obmedzuje. Nuž ale to je práve spôsob, akým sa snažia dopravcovia na seba upozorniť. Pokiaľ by sa potichu stretli s ministrom, zorganizovali jeden míting pred parlamentom nič by sa nezmenilo. Nakoniec: dopravcovia sa s ministrom stretli koncom minulého roka a žiadna z ich 11 požiadaviek nebola akceptovaná. Minister im opakovane dáva najavo, že s nimi nemá o čom rokovať. V iných európskych krajinách sú podobné protesty bežné. Často štrajkujú zamestnanci letísk, železníc, štátnej správy.
Posledná poznámka sa týka 11. požiadavky prepravcov: zníženie spotrebnej dane z palív a dane z motorových vozidiel. Veľmi dobre si pamätám, ako Robert Fico ešte ako opozičný politik vykrikoval, ako Dzurindova vláda ožobračuje našich ľudí vysokými spotrebnými daňami. Tieto dane patria naozaj medzi tie vyššie v porovnaní z ostatnými krajinami EU, a každý by sa potešil, ak by benzín a nafta naozaj zlacnela. Ale čuduj sa svete: súčasná vláda sa znižovať dane z palív nechystá, nie je to reálne. Škoda že si pán premiér nepamätá svoju kritiku a škoda, že si na jeho sľuby nepamätajú jeho voliči.
Myslím si, že všeobecne majú požiadavky prepravcov podporu verejnosti, ale len do momentu, keď sa ich štrajk osobne dotkne. Nezaškodilo by trochu viac spolupatričosti ...