reklama

Nedôveruj Dôvere!

O tom, ako jednoducho sa z poistencov Dôvery razom stanú neželaní návštevníci zdravotníckeho zariadenia. Bez ohľadu na to, že poistencami sú dve mesačné predčasne narodené bábätká.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)
Oznam
Oznam 

Z každej strany už roky počúvame, ako to ide s naším zdravotníctvom z kopca. Správam tohto typu už v podstate bežne nevenujem príliš veľkú pozornosť aj keď som zaregistroval, že sa v poslednom čase dostávajú do médií častejšie. Pár krát sa mi už tiež stalo, že keď som lekárovi oznámil, že som poistený v Dôvere, zatváril sa znechutene a hodil poznámku v zmysle ´horšiu si si už ´vybrať nemohol´.

Narodili sa nám dvojičky. 29. 5.2011. Prešli sme si cez fázu inkubátora - narodili sa o 7 týždňov skôr, denného dochádzania do nemocnice za nimi, máme za sebou prvých pár dní všetci komplet doma. Nie je jednoduché vstávať pravidelne každé 3 hodiny vo dne, v noci a dookola prebaľovať a kŕmiť. V podstate úloha na plný úväzok pre dvoch ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa doporučenia lekára sme sa museli objednať na prehliadku ku očnému lekárovi na bratislavské Kramáre. Pani v telefóne nám dala termín a upozornila nás, aby sme prišli čím skôr. Ideálne aby sme boli už o pol ôsmej, keď začínajú ordinovať v čakárni a mali vybavené všetky registrácie. Takže sme s mojou drahou tvrdo od pol 6. "makali", aby boli naši miláčikovia u lekára načas: najedení, prebalení a spokojní. Je to poriadna fuška. Naložiť sa do auta, vyložiť sa (našťastie máme auto, cestu autobusom si viem ťažko predstaviť), zaregistrovať sa na recepcii, zaregistrovať sa druhý krát pred ambulanciou. V pote tváre sme boli s miernym meškaním o trištvrte na osem v čakárni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aké však bolo naše rozčarovanie, keď nám pani doktorka oznámila, že nás nemôže prijať, pretože sme poistení v Dôvere a na tento mesiac už majú prečerpané limity. Nechápavo sme sa na seba pozerali a neverili vlastnému sluchu. To nám naozaj sucho oznámila že sa môžme zbaliť a prísť na budúce? Len tak, bez problémov nás "odpinkne" akoby neexistovalo nič jednoduchšie ako prísť znova? Čo nemala nikdy deti? Zle sa vyspala alebo trpí nedostatkom empatie? "Jeden z rodičov poďte dnu, dohodnem vám iný termín". Tak som teda išiel a snažil sa jej vysvetliť že je to dosť komplikované a že či sa ozaj nedá. "Sťažujte sa na poisťovni. Len keď sa začnú sťažovať poistenci, možno sa to zmení."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja sa teda sťažujem. Sťažujem sa na Vás, pani primárka. A buďme celkom konkrétni: ide o Detskú fakultnú nemocnicu s poliklinikou na bratislavských Kramároch, očná ambulancia, pani primárka Tomčíková - tá mala podľa všetkého v daný deň službu. Sťažujem sa, pretože si myslím, že v prvom rade si máte problémy s poisťovňou vyriešiť vy a nepresúvať ich na pacientov. Sťažujem sa, pretože by bolo korektné, aby ste nás na tento potenciálny problém upozornili vopred, keď sme sa objednávali. Nepýtali ste sa na to, v akej sme poisťovni, neupozornili ste nás, že nemáme chodiť, alebo nech prídeme radšej o týždeň neskôr. Nikto nezavolal, neupozornil, pretože to nikoho nezaujímalo. Takže zajtra ráno si to celé ideme zopakovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hneď, ako sme sa preobjednali na nový termín som volal do poisťovne Dôvera. Jediný kontakt je na anonymných operátorov cez zákaznícku linku 0850 850 850. Tak som sa teda začal pýtať, ako mám vzniknutú situáciu riešiť priamo na mieste. Bolo mi povedané, že

1) lekár ma môže vyšetriť aj okamžite, len si bude musieť daný výkon zapísať už do nasledujúceho mesiaca

2) ak to lekár nechce urobiť, je to neklamným znakom toho, že je neochotný a treba si nájsť iného

V preklade mi operátor doporučil, aby som išiel za lekárom a povedal mu, aby podvádzal a uviedol do výkazov iný dátum. Keďže som si v danej veci nepripadal dostatočne argumentačne podkutý, navrhol som operátorovi že pôjdem za lekárom, odovzdám mu telefón na ktorom mám operátora na linke a on mu to vysvetlí. Operátor to rázne odmietol s tým, že lekár o tejto možnosti vie a je to len o jeho neochote. Takže milá pani primárka, aj podľa samotnej poisťovne ste neochotná.

Ponúkol som operátorovi ešte jedno riešenie, ktoré ho nenapadlo: vymeniť poisťovňu. On mi len oznámil, že si môžem podať písomnú žiadosť o zmenu poisťovne ku 30.9. - raz ročne. Už som sa rozhodol, zmením ju deťom, aj sebe.

9.9.2011

Pre poriadok pripájam reakciu jednej z dotknutých strán. Síce s oneskorením, ale predsa sa mi z Dôvery ozval pán Strapko s tým, že si sám celú záležitosť preveril na ich call centre a aj v nemocnici. Ospravedlnil sa mi za vzniknutú nepríjemnosť, podľa jeho informácií sme nakoniec boli ošetrení v neskoršom termíne a spýtal sa teda, či je všetko v poriadku. Nechal na seba kontakt pre prípad, ak by sme mali v budúcnosti podobný problém.

Pán Strapko ma ubezpečil, že si aj s nemocnicou vyjasnili niektoré princípy fungovania a v budúcnosti by sa podobná situácia nemala zopakovať. Tak snáď sa aj vďaka tomuto blogu podarilo dosiahnuť aspoň malé zlepšenie. Úprimne poviem, že som rád, že sa touto vecou zaoberali a snažili sa ju vyriešiť. Na moje požiadanie mi dodatočne poslali písomné vyjadrenie ku danej situácii, ktoré tu teraz uverejňujem.

Vážený pán Fejfár,

blog, ktorý ste uverejnili na www.sme.sk, nás po obsahovej stránke zarmútil. Veľmi nás mrzí, ak majú naši poistenci so zmluvnými zariadeniami svojej poisťovne negatívne skúsenosti. Váš podnet sme zobrali ako konštruktívnu kritiku a snažili sme sa napraviť chyby, ktoré vznikli na našej strane, ale aj na strane poskytovateľa zdravotnej starostlivosti. Chcel by som sa Vám poďakovať za to, že ste nás posunuli ďalej.

Aby som bol konkrétny. Preverili sme si Váš postreh ohľadom nášho pracovníka Zákazníckej linky. Skutočne, komunikáciu s Vami nezvládol na profesionálnej úrovni, navyše Vám neposkytol korektnú informáciu. Zamestnancov Zákazníckej linky sme vďaka Vášmu príspevku upozornili na tieto nedostatky.

Váš blog vyvolal aj pracovné stretnutie s vedením Detskej fakultnej nemocnice Bratislava. Nemocnici sme opätovne vysvetlili, ako podľa zmluvy funguje platobný mechanizmus úhrady za zdravotnú starostlivosť. Nemocnica Vás uviedla do omylu, ak tvrdila, že má pre poistencov Dôvery vyčerpané limity. Dôvera totiž svojich zmluvných poskytovateľov pri poskytovaní ambulantnej starostlivosti – čo bol Váš prípad – nelimituje. Tu zástupcovia nemocnice uznali, že pochybili. Z nášho pohľadu nemocnica svojim postupom voči Vám porušila zmluvu, na čo sme ju písomne upozornili.

Aj touto cestou si Vás dovoľujem požiadať, ak budete mať v budúcnosti akýkoľvek problém so zmluvným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti Dôvery, obráťte sa na naše Zákaznícke centrum telefonicky na 0850 850 850 alebo mi pošlite e-mail na strapko.richard@dovera.sk.

S úctou,

Richard Strapko

riaditeľ úseku predaja zdravotného poistenia

Martin Fejfár

Martin Fejfár

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  359x

Spomaliť a mať viac času pre užívanie si života, jeho citlivé vnímanie a intenzívnejšie prežívanie. To by som chcel. Občas sa mi to darí, väčšinou nie. Ale nevzdávam sa ;-) Ambícia spraviť kariéru mi je na šťastie už dávno cudzia. Chcem sa živiť tým čo ma baví a napĺňa. Niekedy sa ma veci dotknú a vtedy o tom píšem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu